Evropska svemirska agencija saopštila je danas da je prototip evropske svemirske letilice IXV uspešno izvela 100 minuta probnog leta, nakon čega je, prema planu, pala u Pacifik
Prva evropska verzija "svemirskog taksija" IXV (Intermediate eXperimental Vehicle) koja će Evropi otvoriti mogućnost povratnog putovanja u svemir - danas je lansirala letelicu i potom je bezbedno vratila na Zemlju. Glavni cilj probnog leta bio je da se detaljno ispita ponašanje letilice i termodinamike, koju je registrovalo ukupno 300 senzora. Projekat u koji je za pet godina uloženo 159 miliona evra.
"Misija je završena po planu... Nije moglo ispasti bolje", izjavio je generalni direktor ESA, Žan-Žak Dorden.
Ova beskrilna letilica veličine je prosečnog automobila i teška dve tone, a kreće se brzinom od 7,5 kilometara u sekundi. Lansirana je iz baze ESA u mestu Kuru, u Francuskoj Gvajani. Letela je prema istoku suborbitalnom putanjom pre nego što je pala u okean, oko 3.000 kilometara zapadno od ostrva Galapagos.
"Sada je neophodno da se analiziraju svi podaci prikupljeni tokom leta. Biće to težak posao, koji će još više pomeriti granice znanja o aerodinamici, termodinamici, vođenju i navigaciji", istakao je Dorden
Evropski svemirski taksi
Prva evropska verzija "svemirskog taksija" IXV (Intermediate eXperimental Vehicle) koja će Evropi otvoriti mogućnost povratnog putovanja u svemir - danas je lansirala letelicu i potom je bezbedno vratila na Zemlju. Glavni cilj probnog leta bio je da se detaljno ispita ponašanje letilice i termodinamike, koju je registrovalo ukupno 300 senzora. Projekat u koji je za pet godina uloženo 159 miliona evra.
"Misija je završena po planu... Nije moglo ispasti bolje", izjavio je generalni direktor ESA, Žan-Žak Dorden.
Ova beskrilna letilica veličine je prosečnog automobila i teška dve tone, a kreće se brzinom od 7,5 kilometara u sekundi. Lansirana je iz baze ESA u mestu Kuru, u Francuskoj Gvajani. Letela je prema istoku suborbitalnom putanjom pre nego što je pala u okean, oko 3.000 kilometara zapadno od ostrva Galapagos.
"Sada je neophodno da se analiziraju svi podaci prikupljeni tokom leta. Biće to težak posao, koji će još više pomeriti granice znanja o aerodinamici, termodinamici, vođenju i navigaciji", istakao je Dorden
Нема коментара:
Постави коментар